אבסולוט גאווה


בעולם המשקאות האלכוהוליים, וודקה היא שם נרדף לגאווה.
מדובר בספיריט שאומץ באופן כמעט טבעי על ידי פרסונות ומועדונים להט״ביים, בתהליך שגרם לכך שכיום, חברות הוודקה בעצמן הן כנראה התומכות הגדולות ביותר של הקהילה ולעתים אף מהוות לוביסטיות של ממש עבור הקהל הלהט״בי שלהן.
זה רק הגיוני לחשוד בחברות הוודקה שהן רק ״מנצלות״ כוח קנייה חזק (והו-הו, כמה שהוא חזק), אבל חשוב להבין שמאחורי החיבור בין הקהילה הגאה למותגי הוודקה השונים עומדים ערכים שמשפיעים על העולם ועל חייהם של חברות וחברים רבים בקהילה הגאה.

אבסולוט וודקה הוא מותג משקאות החריפים הראשון שקישט את בקבוקיו בדגל הגאווה כחלק מערכי המותג המקדמים רב גוניות, אהבה, וכבוד לזכותו של אדם לאהוב את מי שיבחר.

כבר בתחילת שנות ה-80 מותג אבסולוט היה מעורב באורח פעיל בקהילה הגאה ותומך בה עם שיתופי פעולה יצירתיים וייחודיים. 
המהדורה המיוחדת ABSOLUT RAINBOW שפורצת אל המדפים בימים אלו הינה התוספת החדשה ביותר לאוסף הסדרות של אבסולוט המציגות את תמיכתו המתמשכת של המותג בקהילה הגאה.

למה וודקה?

וודקה היא כנראה המשקה הפופולארי ביותר בעולם, ובארה״ב כל משקה שלישי שמוזמן מבוסס על וודקה, וזה אפילו נוכח יותר כשמדובר באירועים של הקהילה הגאה.
ג׳ינה טוניק, דראגיסטית מפורסמת מניו יורק, מסבירה את הבחירה בוודקה בכך ש״זה הולך לשני הכיוונים - בדרך כלל בברים ובמסיבות שלנו יגישו וודקה, וזה פשוט הפך להיות חלק בלתי נפרד מאירועי הגאווה״.
דיג׳יי Accident Report, שמנגן במסיבות קוויר בניו יורק דווקא טוען שהחיבור קשור לכך שמשקאות אלכוהוליים רבים מסומנים כגבריים מאוד: ״וויסקי וטקילה נתפסים כמשקאות לגברים. בוודקה לעומת זאת יש אלמנטים נשיים. היא לא לגמרי נשית אבל גם לא ממש גברית״. טוניק ממשיכה ואומרת שלדעתה הסיבה שבקהילה הגאה, ובייחוד אצל גברים הומוסקסואליים, ישנה צריכה גבוהה של וודקה סודה, היא כי ״בסודה אין קלוריות בכלל והוודקה היא המשקה האלכוהולי הכי לואו אלכוהול שיש״.
היא כמובן מדברת על קהל ההומואים שמעוניינים בגוף שרירי ונטול כל שומן, שנחשב לסוג של סטנדרט בין לא מעט אנשים בקהילה. ״מעבר לכך״, היא ממשיכה, ״מדובר במשקה שהולך טוב עם כל דבר, הוא טעים והוא מגיע במלא טעמים!״